Madeirast

Kuna 1. veebruaril alustame oma kaheksapäevast reisi Madeirale
(neist 2 päeva Londonis), uurin siin üht-teist, mis võiks reisil kasuks tulla.
Issand, kui raske on leida netist mingist normaalset infot vaala- ja delfiinivaatlusest saarel!
Vähemalt tegin selgeks, et ka talvel need reisid siiski toimuvad.
Hea teada, sest see on üks asi, mida tahaks teha.
Kui tihti siis inimesel ikka avaneb võimalus 2,5 tundi jahiga sõita
ja delfiine ning vaalu uudistada? Mmmhh, tahaks juba...

***

Vahepeatused Londonis tõotavad ka päris problemaatiliseks kujuneda.
Esiteks: kõige-kõige odavam võimalus lennujaamast kesklinna ja tagasi saada
kujunes minu arvestusi mööda ikkagi 350 krooniseks.
Piiratud eelarvega noorte neiude jaoks kuidagi palju. Pluss toit,
tegelikult, sest linnas juba kindlasti oleks vaja miskit süüa.
Seega, umbes 150 eeku veel otsa. Mis tähendab, ma maksan 500 krooni,
et Londoni linnas oma jalad rakku joosta ja kusagil odavad pubis mingid friikad nosida.
Kahtlane. Minu arust. Mõistlikum oleks kunagi London ja Inglismaa päris eraldi ette võtta.
Võibolla suvel? Sest Madeiral kuluks see 500 eeku täiesti vabalt hoopis vaalavaatluseks,
Londonis aga ei ole kolm tundi mingi aeg, tõesti, midagi näeks,
aga ainult nii palju, et ei ole häbi öelda, et oled Londonis käinud.

***

Hotelliga on vähemalt korras, lennupiletitega ka. Suurimad asjad kaelast ära.
Detailidega jaman ilmselt viimase hetkeni.
Sest ikkagi. Kui suur see käsipagas siis täpselt olla võib?
Ja kus asub meie hotellile lähim kaubanduskeskus Funchalis?
Ja mis värk nende vedelikega lennukites on?
Ja kas on KINDEL, et ma saan oma ID-kaardiga probleemitult Madeirale?
Ja miks kuradi pärast ma ei tea kus mu pass on?
Ja kas meil kõigil kehtivad passid veel 6 kuud peale reisi lõppu?
Ja üldse, miks Fox pidi suvel minu passi peale siidrit valama???
Ja kas nad siidrise passi kohta märkust ei tee?
Ja kindlasti kontrollida Funchali ühistranspordi peatusi, aegu, hindu!!!
Ja KINDLASTI uurida, mis on KOHUSTUSLIK sinna kaasa võtta,
Aga mida saab saarelt probleemitult osta!
Ja üldse, ma tahaks kõike juba praegu teada.